We begonnen de week met het schilderen van een steen. De stenen werden zo kanjerkeien en daarmee hebben we het spel tijgerkei gespeeld. Alle kinderen zaten in de kring en één van de kinderen zat in het midden met zijn of haar ogen dicht. We zongen het liedje ’Ik heb de tijger in mijn hand, die gaat reizen door het land. Is hij hier? Is hij daar? Als je hem ziet dan zeg je het maar’. Tijdens het zingen werd de kanjerkei stiekem doorgegeven van de ene naar de andere hand. Degene die in het midden staat probeerde aan het eind van het lied te raden waar de kei gebleven was. Alle kinderen hebben de eigen kei meegenomen naar huis, misschien kunnen jullie thuis ook het spelletje spelen?
Dinsdag hebben we getoverd met verf, we hebben de kleuren rood en geel, blauw en rood en geel en blauw gemengd. In de verf hebben we geoefend met schrijven van de letter M en het tekenen van golvende lijnen.
In de gymzaal kregen we les van Juf Esmeralde. De kinderen speelden het krokodillen tikspel, er was een spel met ballen gooien en stoeien op een mat. En de kinderen konden rennen en klimmen over een baan met hindernissen.
Met groep 2 gingen we dinsdag in een tweetal of drietal een huis tekenen. De volgende onderdelen moesten terug te zien zijn in het huis: een spitsdak, een deur met afdakje, 10 ramen, een schoorsteen, een badkamer, een woonkamer, een keuken en een slaapkamer. Wat een mooie huizen zijn er gemaakt.
In de themahoek waren er weer verschillende optredens waar we naar konden gaan kijken en luisteren. Wat een gezelligheid met al die muziek op de gang! En ook in de klas maakten we het gezellig met een stoelendans. We hebben eerste gekeken hoeveel stoelen er nodig waren voor het spel en die goed neergezet en geleerd wat het betekent als we lopen in de richting van de wijzers van de klok. De kinderen vonden het een spannend spel en uiteindelijk bleef er natuurlijk nog maar één stoel over.