Afgelopen vrijdag kwam er een heuse tractor bij ons op bezoek. Wat een verrassing! De boer nam verse eieren en een melkbus mee. Naar aanleiding van dit bezoek hebben de kinderen een tekening gemaakt, en maandag gingen we verder met een woordweb over wat we allemaal al weten over de boerderij. En dat is al best veel! Dit geeft ons als leerkrachten ook informatie over wat de kinderen al weten, wat ze interesseert en wat we dit thema kunnen leren en onderzoeken.
We hebben gesproken over hoe we onze themahoek kunnen inrichten; de kinderen zaten volop ideeën. En hierbij gelijk een oproep: we zijn op zoek naar allerlei materialen voor onze boerderij. Dus mochten jullie spullen hebben, of passende contacten hebben rondom dit thema, wij horen het graag! Handig om spullen die meekomen even te voorzien van naam.
We doen deze week weer veel reken- en taalspelletjes, zowel apart met de groep 2 en 3 als gezamenlijk. Tellen, vingers ‘flitsen’ en springen op klankgroepen en letters van woorden… eigenlijk te veel om op te noemen. En mochten jullie kinderen over de grond bewegen als slak of haas… we hadden weer een leuke muziekles waarbij we met snel/langzaam hebben gewerkt en een liedje zongen over slak en haas. Wie is er sneller denken jullie? De kinderen weten hier een leuk trucje voor ;-).